5 نکته جالب درباره ی شهر زیبای استانبول

از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر های ترکیه میتوان استانبول را نام برد.استانبول با جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و تاریخ و تمدنی غنی یکی از بهترین مکان های گردشگری و پر توریست محسوب می شود.

5 نکته جالب درباره ی شهر زیبای استانبول

از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر های ترکیه میتوان استانبول را نام برد.استانبول با جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و تاریخ و تمدنی غنی یکی از بهترین مکان های گردشگری و پر توریست محسوب می شود.

موقعیت جغرافیایی و تاریخی

تنها شهری که در دنیا در مرز بین دو قاره یعنی آسیا و اروپا قرار گرفته است استانبول می باشد.در گذشته استانبول پایتخت امپراطوری‌های بزرگ روم، عثمانی و بیزانس بود است اما جالب است بدانید در حال حاضر آنکارا پایتخت این شهر می باشد.



جمعیت

استانبول دارای جمعیت حدودی 20 میلیون می باشد و اگر بخواهیم از نظر وسعت شهر نسبت جمعیت را در نظر بگیریم می توان گفت استانبول از پر جمعیت ترین شهر های دنیا محسوب می شود.



مکان های تاریخی

بیشتر آثار تاریخی معروف استانبول در مکان هایی به نام «سلطان احمد» یا «شهر قدیمی» قرار گرفته است.همچنین ایاصوفیه که برای مدت ۹۰۰ سال بزرگ‌ترین کلیسای جهان بود به‌عنوان یک کلیسای جامع در سال ۵۳۷ میلادی ساخته شد بعد از سال ۱۴۵۳ در دوران حکومت عثمانی‌ها به‌عنوان مسجد و بعد ها در ترکیه امروزی به موزه تبدیل شد.



بازار بزرگ

از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده‌ی جهان می توان از بازار بزرگ استانبول که کار خود را از سال ۱۴۶۱ میلادی شروع کرده نام برد.در روز حدود ۲۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر از این بازار بازدید بر اساس آمار این بازار حدود ۶۰ راسته و ۵ هزار مغازه دارد. بعد ها در سال ۱۹۸۷ در استانبول مرکز خرید «Galleria Ataköy» ساخته شد که شروع ساخت و ساز فروشگاه‌ها و مراکز خرید مدرن ترکیه شد.



جزایر

اگر از آن دسته از افرادی هستید که از شلوغی شهرگریزانید در سفر به استانبول حتما سری به جزایر «پرنس» که مجمع الجزایری است که از ۹ جزیره تشکیل شده است بزنید.جالب است بدانید که ورود اتومبیل به آاین جزایر ممنوع است.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سفر یکی از راه های آشنایی با تمدن بشر 

با پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان بسیاری از کارهای دشوار، سهل و آسان گردیده است. چنان ارتباطات در جهان منسجم و قوی می باشد که جهان ما را تبدیل به یک دهکده کرده که بسیار راحت می‌توان از کم و کیف آن باخبر شد اما با تمام این پیشرفت‌ها و در آن واحد سرک کشیدن به نقاط مختلف و آگاه شدن از رمز و راز آن شاید نتوان لذت سفر را با هیچ جایگزینی پر کرد. دیدن، لمس کردن و قرار گرفتن در فضا و مکان مورد توجه حسی را در انسان ایجاد می نماید که جایگزین ندارد و نخواهد داشت و سفر همچنان لذت‌بخش همراه انسان باقی می ماند و هیچ چیز جای آن را نمی تواند بگیرد اما در خصوص سفر کردن مسائل و مشکلات خاصی وجود دارد که از همه مهم تر هزینه و محل اقامت می باشد. برای سفری خوش و کم هزینه و راحت بهتر است هتل های ارزان و با کیفیت را در شهرها و کشورهای توریستی بشناسیم.خرید بلیط هواپیما در دنیا شهر ها و کشور های زیادی وجود دارد که از نظر جهانگردان دارای جاذبه و موقعیت خاصی می باشد که حتماً باید سری به آن زد.

 

1.سنگاپور:

گران ترین شهر جهان می باشد که جهانگردان با یک بار دیدنش هرگز راضی نشوند. در این شهر هزینه متوسط اقامت چیزی حدود شبی ۱۵۰ دلار می باشد که اگر در هتل های ارزان این شهر اقامت کنید می‌توانید این هزینه را خیلی پایین بیاورید. هتل های مانند: دیز سنگاپور در ژونگشان پارک( مقام ۷۵ را در بین ۳۰۶ هتل دارد)، هتل ایبیس سنگاپور، هتل رامادا سنگاپور، هتل مرکور روکسی و هتل ژوانگشان پارک.

2.کشور زیبای ترکیه :

این کشور سراسر زیبایی، جاذبه و تاریخ است که مشتاقان بسیار زیادی برای دیدنش دارد. یکی از شهرهای پر طرفدار آن آنتالیا می باشد که سالانه میزبان میلیون‌ها توریست است در این شهر نیز هتل های لوکس و لاکچری با هزینه‌های سرسام‌آور وجود دارد که نیازمند یک حساب بانکی چاق می باشد اما در همین شهر هتل هایی نظیر رویال هالیدی پالاس، آرگوس، مترو، کاکتوس و بلوسی گاردن با فضاهای دنج و خدمات و امکانات بسیار مناسب وجود دارد که هزینه آن ها بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد. رقابت بین هتلداران در ترکیه مخصوصا در شهری همچون انتالیا بسیار شدید است و همین باعث ارزان درآمدن تورها و هتل های آنتالی و ترکیه شده است.

3.دبی، بهشتی در دل بیابان:

این شهر زیبا و رویایی که به تازگی به جمع مناطق توریستی پیوسته است دارای گران ترین هتل های دنیا می باشد اما در همین شهر نیز هتل هایی با امکانات خوب و قیمت مناسب وجود دارد که می تواند خاطره ساز یک سفر خوش باشد. مانند: هتل آفریکانا، سان اند سند، حافظ، زعفران، گلدن سندز، فورچون( هتل دیره).

4.گرجستان کشوری با ناشناخته های فراوان و شهر های زیاد: 

در این کشور که محل دیدار توریست های سرتاسر جهان می باشد هتل های ارزان و با کیفیتی چون هتل پانوراما، هتل هوم استی ایزولدا، هتل سالو و هتل ام ام جی وجود دارد که می تواند هزینه سفر را تا حد قابل توجهی پایین بیاورد.

5.شهر عشق، شعر و عطر،پاریس:

پاریس نیز از جمله شهرهای رویای و توریست پذیر در دنیا محسوب می شود. این شهر که پنجمین شهر گران دنیا می باشد دارای اشرافی ترین هتل ها است اما در کنار آنان هتل های قیمت مناسب وجود دارد تا سفر به آنجا راحت تر و مقرون به صرفه تر کند. مانند: هتل جوک، هتل جویس، گرندهتل فرانسیس و هتل پالم استوتل.

6.چین پرجمعیت ترین کشور دنیا:

شانگهای چین یکی از پر رفت و آمد ترین شهرهای جهان می باشد. این شهر دارای انواع هتل ها است اما ارزان ترین آنان هتل بوتیک نارادا، هیلتون شانگهای، جین جیانگ، هتل بین المللی رویال، کوبه پودونگ و گرند، مرکور شانگهای می‌باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی