5 نکته جالب درباره ی شهر زیبای استانبول

از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر های ترکیه میتوان استانبول را نام برد.استانبول با جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و تاریخ و تمدنی غنی یکی از بهترین مکان های گردشگری و پر توریست محسوب می شود.

5 نکته جالب درباره ی شهر زیبای استانبول

از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر های ترکیه میتوان استانبول را نام برد.استانبول با جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و تاریخ و تمدنی غنی یکی از بهترین مکان های گردشگری و پر توریست محسوب می شود.

موقعیت جغرافیایی و تاریخی

تنها شهری که در دنیا در مرز بین دو قاره یعنی آسیا و اروپا قرار گرفته است استانبول می باشد.در گذشته استانبول پایتخت امپراطوری‌های بزرگ روم، عثمانی و بیزانس بود است اما جالب است بدانید در حال حاضر آنکارا پایتخت این شهر می باشد.



جمعیت

استانبول دارای جمعیت حدودی 20 میلیون می باشد و اگر بخواهیم از نظر وسعت شهر نسبت جمعیت را در نظر بگیریم می توان گفت استانبول از پر جمعیت ترین شهر های دنیا محسوب می شود.



مکان های تاریخی

بیشتر آثار تاریخی معروف استانبول در مکان هایی به نام «سلطان احمد» یا «شهر قدیمی» قرار گرفته است.همچنین ایاصوفیه که برای مدت ۹۰۰ سال بزرگ‌ترین کلیسای جهان بود به‌عنوان یک کلیسای جامع در سال ۵۳۷ میلادی ساخته شد بعد از سال ۱۴۵۳ در دوران حکومت عثمانی‌ها به‌عنوان مسجد و بعد ها در ترکیه امروزی به موزه تبدیل شد.



بازار بزرگ

از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده‌ی جهان می توان از بازار بزرگ استانبول که کار خود را از سال ۱۴۶۱ میلادی شروع کرده نام برد.در روز حدود ۲۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر از این بازار بازدید بر اساس آمار این بازار حدود ۶۰ راسته و ۵ هزار مغازه دارد. بعد ها در سال ۱۹۸۷ در استانبول مرکز خرید «Galleria Ataköy» ساخته شد که شروع ساخت و ساز فروشگاه‌ها و مراکز خرید مدرن ترکیه شد.



جزایر

اگر از آن دسته از افرادی هستید که از شلوغی شهرگریزانید در سفر به استانبول حتما سری به جزایر «پرنس» که مجمع الجزایری است که از ۹ جزیره تشکیل شده است بزنید.جالب است بدانید که ورود اتومبیل به آاین جزایر ممنوع است.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

فرود اضطراری همان طور که همه ی ما می دانیم فرودی است که در نتیجه ی تهدید ایمنی هواپیما یا وضعیت اضطراری خدمه انجام می شود. البته گاهی اوقات هم فرود اضطراری هواپیما به دلیل ترافیک هوایی است. نکته ی جالبی که باید بدانید این موضوع است که فرودهای اضطراری در بین هواپیماهای مسافرتی بسیار معمول هستند.

انواع فرود اضطراری

انواع مختلفی از فرود اضطراری در هواپیما ها وجود دارد. همراه سفرمی سامانه آنلاین  بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید تا با انواع فرود اضطراری هواپیما آشنا شوید.

فرود های اضطراری اجباری: در این مدل از فرودها یک نقص فنی در هواپیما بوجود آمده است به عنوان مثال موتور هواپیما آسیب دیده و خلبان بدون توجه به موقعیت مکانی مجبور به فرود می شود که البته سعی می کند این کار را بدون کم ترین زخمی یا کشته انجام دهد. در این شرایط ممکن است خلبان در یک جاده نیز مجبور به فرود شود.

فرود برنامه ریزی شده: این مدل از فرود برنامه ریزی شده ناشی از اطلاعات پرواز یا تغییرات غیر منتظره ی جو و یا بوجود آمدن شرایط پزشکی و پلیسی خاص انجام می شود. در این مورد خلبان شرایط فرود را بررسی کرده و یک مکان خوب را شناسایی کرده و فرود می آید.

فرود بر روی آب: این نوع فرود هم از دسته ی فرودهای اضطراری است و تنها تفاوت آن این است که برروی آب انجام می شود. بعد از فرود برروی آب اگر هواپیما برای شناور شدن برروی آب طراحی نشده باشد؛ حتما در آب غرق می شود و در غیر این صورت می تواند بسته به میزان خسارت، ساعت ها برروی آب شناور باقی بماند. این فرود هنگامی اتفاق می افتد که خلبان هیچ راه دیگری ندارد به عنوان مثال سوخت هواپیما تمام شده است.

عجیب ترین دلایل فرود اضطراری هواپیما

خرابی دستشویی هواپیما

همانطور که می دانید اگر دستشویی ها در طول پرواز خراب شوند هیچ راهی برای مسافران باقی نمی ماند و باید تا لحظه ی فرود صبر کنند، اما بعضی از هواپیما ها هم هستند که بخاطر این موضوع، ترجیح می دهند فرود اضطراری داشته باشند.

وجود مار در هواپیما

وجود حیوانات موذی و مارگزیدگی نیز می تواند یکی از دلایل فرود اضطراری هواپیما باشد.

بوی نامطبوع و تهویه ی نامناسب

در هواپیما تهویه ی مناسب وجود دارد اما اگر این تهویه خوب کار نکند، هواپیما مجبور به فرود اضطراری خواهد شد. حتی یک بار هواپیمای بوئینگ شرکت هواپیمایی ترانساویا هلند به دلیل بوی بد یکی از مسافران مجبور به فرود اضطراری در پرتغال شد.

پرواز پرندگان

پرندگان هم گاهی اوقات برای هواپیماها مشکل ایجاد می کنند به عنوان مثال در موتور هواپیما قرار می گیرند که این موضوع، خلبان را مجبور به فرود اضطراری می کند.

آتش سوزی در هواپیما

آتش سوزی در کابین، موتور یا هرجای دیگر هواپیما خلبان را مجبور به فرود اضطراری می کند. خدمه ی هواپیما وظیفه دارند جلوی سیگارکشیدن مسافران را بگیرند، زیرا ممکن است باعث آتش سوزی و انفجار شود. برای ساعت های اولیه ی آتش سوزی ماسک هایی طراحی شده است که می توانید از آن استفاده کنید.

بیمار شدن خلبان

این موضوع بسیار کم اتفاق می افتد، اما اگر خلبانی مریض شد دو خلبان  دیگر هستند که جای او را بگیرند و اگر شرایط خلبان اضطراری بود. هواپیما مجبور به فرود اضطراری خواهد شد. جالب است بدانید این دو خلبان برای کم شدن احتمال مریضی و مسمومیت اجازه ندارند از یک نوع غذا بخورند.

در هنگام فرود اضطراری هواپیما باید چه کاری انجام دهیم؟

در ابتدا باید آرامش خود را حفظ کرده و کاملا به صحبت های خدمه ی هواپیما گوش دهید و باید بدانید هرصندلی دارای یک جلیقه ی نجات است که در زیر صندلی هر مسافر قرار داده شده است. فراموش نکنید کمربندهای خود را حتما ببندید. کودکان را در نزدیکی خود جای دهید. بهتر است در هنگام فرود سر خود را خم کرده و بین دو پایتان قرار دهید. در هنگام فرود اضطراری بهتر است کفش های پاشنه بلند خود را فراموش کنید زیرا آن ها بسیار آزاردهنده خواهند بود. بهتر است در هنگام خروج وسایل خود را فراموش کرده و هرچه زودتر خود را از هواپیما خارج کنید.در شرایط اضطراری ممکن است مسافران مجبور به پرش از هواپیما شوند و خدمه ی هواپیما این اجازه را دارند که این دسته از مسافران را به پایین پرتاب کنند.

فرود اضطراری یا سقوط؟

در آخر باید بدانید ممکن است در هنگام فرود اضطراری فکر کنید دارید سقوط می کنید اما، فرود اضطراری کاملا با سقوط هواپیما در تضاد قرار دارد، پس سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و از سوال پرسیدن و متشنج کردن اوضاع خودداری کنید. خلبانان هواپیما برای قرار گرفتن در این موقعیت آموزش دیده اند. وقتی یک هواپیما در شرایط فرود اضطراری قرار می گیرد تمام خطوط هوایی و فرودگاه ها و سایر سرویس های مورد نیاز آن در حالت آماده باش هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی