5 نکته جالب درباره ی شهر زیبای استانبول

از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر های ترکیه میتوان استانبول را نام برد.استانبول با جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و تاریخ و تمدنی غنی یکی از بهترین مکان های گردشگری و پر توریست محسوب می شود.

5 نکته جالب درباره ی شهر زیبای استانبول

از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر های ترکیه میتوان استانبول را نام برد.استانبول با جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و تاریخ و تمدنی غنی یکی از بهترین مکان های گردشگری و پر توریست محسوب می شود.

موقعیت جغرافیایی و تاریخی

تنها شهری که در دنیا در مرز بین دو قاره یعنی آسیا و اروپا قرار گرفته است استانبول می باشد.در گذشته استانبول پایتخت امپراطوری‌های بزرگ روم، عثمانی و بیزانس بود است اما جالب است بدانید در حال حاضر آنکارا پایتخت این شهر می باشد.



جمعیت

استانبول دارای جمعیت حدودی 20 میلیون می باشد و اگر بخواهیم از نظر وسعت شهر نسبت جمعیت را در نظر بگیریم می توان گفت استانبول از پر جمعیت ترین شهر های دنیا محسوب می شود.



مکان های تاریخی

بیشتر آثار تاریخی معروف استانبول در مکان هایی به نام «سلطان احمد» یا «شهر قدیمی» قرار گرفته است.همچنین ایاصوفیه که برای مدت ۹۰۰ سال بزرگ‌ترین کلیسای جهان بود به‌عنوان یک کلیسای جامع در سال ۵۳۷ میلادی ساخته شد بعد از سال ۱۴۵۳ در دوران حکومت عثمانی‌ها به‌عنوان مسجد و بعد ها در ترکیه امروزی به موزه تبدیل شد.



بازار بزرگ

از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده‌ی جهان می توان از بازار بزرگ استانبول که کار خود را از سال ۱۴۶۱ میلادی شروع کرده نام برد.در روز حدود ۲۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر از این بازار بازدید بر اساس آمار این بازار حدود ۶۰ راسته و ۵ هزار مغازه دارد. بعد ها در سال ۱۹۸۷ در استانبول مرکز خرید «Galleria Ataköy» ساخته شد که شروع ساخت و ساز فروشگاه‌ها و مراکز خرید مدرن ترکیه شد.



جزایر

اگر از آن دسته از افرادی هستید که از شلوغی شهرگریزانید در سفر به استانبول حتما سری به جزایر «پرنس» که مجمع الجزایری است که از ۹ جزیره تشکیل شده است بزنید.جالب است بدانید که ورود اتومبیل به آاین جزایر ممنوع است.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ترکیه اوروسیایی است که در سالهای گذشته جز توسعه یافته ترین کشورهای اروپایی بوده و پیشرفت چشم گیری در زمینه های گوناگون به خصوص اقتصادی داشته است . همین امر سبب شده تا بسیاری از ایرانیان به فکر اخذ اقامت ترکیه و مهاجرت به این کشور بیفتند !  روش های اخذ اقامت ترکیه برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند حائز اهمیت می باشد. این روش های گوناگون شرایط مختلفی را پیش پای متقاضیان قرار می دهند.

همراه سفرمی سامانه آنلاین بلیط هواپیما چارتری سیستمی و رزرو هتل باشید تا با روش های اخذ اقامت ترکیه آشنا شوید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل

ویزای تحصیلی و اقامت ترکیه یکی از روش های مناسب افرادی است که علاقمند به تحصیل در ترکیه می باشند. متقاضیان برای اخذ اقامت ترکیه از نوع تحصیلی و دانشجویی در ابتدا باید در آزمون های تومر (Tomer) شرکت کنند و مدرک معتبر تومر را دریافت نمایند. این کلاس ها مخصوص زبان ترکی است و افراد می توانند پس از ثبت نام و اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه برای دریافت اقامت دائم ترکیه اقدام نمایند. درخواست ویزای تحصیلی ترکیه باید از یکی از سفارتهای ترکیه در کشور متقاضی داده شود.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار، به این صورت است که یک شرکت معتبر و ثبت شده در ترکیه از متقاصی دعوت به همکاری نماید. شرکت های معتبر ترکیه می توانند برای شخص متقاضی از وزارت کار کشور ترکیه درخواست اقامت ترکیه از طریق کار نمایند. این درخواست تنها در صورتی قابل قبول خواهد بود که در کشور ترکیه هیچ فردی با پاسپورت ترکیه ای و با تخصص فرد متقاضی بیکار نباشد ! پس از استخدام به فرد متقاضی ویزای موقت یک ساله داده خواهد شد که در صورت ادامه همکاری، این قرارداد هر سال تمدید می گردد و در صورتی که این قرارداد و ویزای موقت ۵ سال پیاپی تمدید شود پس از ۵ سال به فرد متقاضی اقامت دائم ترکیه داده می شود.

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

متقاضیان می توانند پس از ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور ترکیه به اقامت موقت یک ساله دست یابند. افراد می توانند با سرمایه گذاری در ترکیه به مدت ۵ سال، اقامت ترکیه از نوع دائم را به دست آورند. فعال بودن شرکت و یا جاری بودن سرمایه گذاری متقاضی در طول این ۵ سال بسیار مهم است . پس از گذشت این ۵ سال فرد در صورتی که درخواست اقامت دائم در کشور ترکیه کند، قادر به دریافت پاسپورت و شناسنامه ترک خواهند بود.

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

همانند بسیاری از قانون کشورهای دیگر، درتزکیه  نیز از طریق ازدواج با یک شهروند ترک افراد می توانند اقامت ترکیه را دریافت نمایند. این اقامت دائم پس از گذراندن ۳ تا ۵ سال به فرد متقاضی داده می شود. اگر افراد متقاضی می خواهند برای دریافت اقامت ترکیه از طریق ازدواج با یک شهروند ترک با شناسنامه و ملیت ترک اقدام کنند رعایت چندین نکته بسیار ضروری است : فردی که متقاضی اخذ اقامت ترکیه قصد ازدواج با او را دارد نباید پناهنده ترکیه باشد. همچنین ازدواج صورت گرفته میان دو فرد نباید صوری باشد و طرفین باید سند و مدرکی مبنی بر اثبات واقعی بودن ازدواج در اختیار داشته باشند. فرآیند اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج امکان دارد ۳ تا ۵ سال طول بکشد و در طول این مدت همانند کشورهای دیگر پلیس ترکیه تحقیقاتی را مبنی بر صوری بودن یا نبودن ازدواج صورت گرفته مابین طرفین انجام می دهد.

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

با اجاره ملک در ترکیه می توانید اقامت یک ساله این کشور را دریافت کنید ! طبق قانون مهاجرت ترکیه به شماره ۶۴۵۸ ، درصورتی که افراد در یکی از شهرهای کشور ترکیه اقدام به اجاره ی آپارتمان و یا خرید ملک نمایند و مدارک خود را مبنی بر همین امر ارائه نمایند اقامت یک ساله در ترکیه را به دست می آورند. این راه برای متقاضیانی که به لحاظ مادی در سطح بالایی قرار گرفته اند ساده ترین راه اخذ اقامت ترکیه می باشد. متقاضیانی می توانند پس از گذراندن ۵ تا ۸ سال و تمدید قرارداد ملک خود در این کشور، اقامت دائم ترکیه را اخذ نمایند. افراد با این راه ساده دردسرهای ثبت شرکت و هزینه های بسیار زیادی که صرف فعال بودن و نگهداری شرکت باید صرف شود را ندارند!

اقامت توریستی ترکیه بدون ویزا

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت ترکیه به صورت موقت اقامت توریستی ۹۰ روزه می باشد که متقاضیان ایرانی نیازی به دریافت ویزا برای این نوع اقامت توریستی نخواهند داشت و می توانند به مدت ۳ ماه در سال بدون نیاز به ویزا در کشور ترکیه اقامت داشته باشند. البته با دریافت این نوع اقامت متقاضیان اجازه هیچگونه فعالیت شغلی و تجارت و یا تحصیل نخواهند داشت.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی